artonde september tvåtusentio

Hej! Sitter i köket och väntar på en deg som jäser. Snart ska jag göra lite hummus, grädda brödet och sedan väcka sömntutorna hb och ebba. Igår var en lång dag. Ebba började dagen med att promenera till en intervju på en restaurang (och hon fick jobbbet!) och sedan mötte jag upp henne och vi började gå mot Svenska Skolan. Vilket visade sig bli ett riktigt äventyr. Vi gick jättelänge förbi en massa turistiga ställen som typ London Eye, Big Ben, Westminster Abbey osv men tog bussen den sista biten. Och så kommer vi fram och skolan har stängt för dagen. Så vi åkte hemåt. På hemvägen var jag på en baristaintervju som slutade med att managern berättade att jag ska vara med i en baristatävling på måndag för att visa hur bra jag är på att göra kaffe. Jag som aldrig har gjort kaffe i hela mitt liv och aldrig ens druckit en kopp... Har därför inte så stora förhoppningar på det jobbet men jag har tänkt att jag ska läsa på lite om olika kaffesorter så jag har någon slags kunskap iallafall.

Idag ska vi gå till Victoria Park på en recycling market, sedan ska vi köpa kaffe och kanske sätta oss i London Fields och chilla. Ikväll ska vi ha filmkväll och sova. Här nedan är en bild på mig och den ofärdiga degen.

Kommentarer
Postat av: jeanette

vilken lycka för Ebba som får nybakt bröd varje dag./Kram Jeanette

2010-09-19 @ 18:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0