trettioförsta augusti tvåtusentio

Vi är framme och vi lever! Hostelet ligger femtio meter från Bayswater tube station (skönt med tanke på packningen). Vi bor i ett rum som är ungefär lika stort som mitt (dvs ganska litet)men rymmer på nåt sätt tjugo sängar. Här kommer ingen sova gott när jag börjar snarka.......Men vi undrar: visst är det lugnt att dricka vattnet här?

Jag undrar även: pappa, kan du ta reda på om och i så fall hur mycket det kostar för mig att ta ut pengar och betala med mitt kort här?

Hoppas allt är bra hemma. Imorgon ska vi upp sju för en powerwalk i Hyde Park och för att kolla omgivningarna lite. Vi är inte lika bra på engelska som vi trodde... Kram!

Kommentarer
Postat av: agnes

det låter bra ebba, jag ska visa mamma och pappa hur man kommenterar också så att de kan svara! ha det bra pusss

2010-08-31 @ 07:36:52
Postat av: mamma

Hej skönt att ni är framme och klarat att få med er all packning.Låter härligt med en promenad i parken. Känns allt bra?

2010-08-31 @ 07:46:55
Postat av: Nicke

35 kr per uttag och 1,5% i växlingsavgift, så skaffa dig ett lokalt kort när du kan

2010-08-31 @ 10:30:58
Postat av: Axel

Ni bor ju rätt nära speakers corner, där kan ni kanske äska jobb!

2010-08-31 @ 22:38:20
Postat av: Jonathan

Angående lokalt kort, kolla Barclays (en riktig bank). De har ett "Cash Card account" för europeiska medborgare. När du skaffat fast adress och fast lön kan du skaffa ett riktigt bankkonto hos samma bank.

2010-09-01 @ 11:08:51
Postat av: olivia

har hittat hit hehe

2010-09-01 @ 14:22:54
Postat av: hanna

läste nyss jonathans kommentar, och jag tror också att barclays är en av de bättre bankerna. james jobbar där hehe

2010-09-04 @ 00:21:42
URL: http://hannabjoorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0