trettionde september tvåtusentio

Hej! Förlåt att vi inte har skrivit på länge. Snabb update: Matilda har fått jobb på Herman ze German, hon ska servera kaffe och tyska korvar. Hon jobbar även som deltidsnanny hos en engelsk familj som bor vid harrods och trivs jättebra. Jag söker jobb men har inte hittat något, ägnar därför mina dagar åt att promenera, äta och träffa lite folk. Letar även efter högskole/universitetskurser och ska börja plugga till högskoleprovet. Inatt har jag sovit hos HB efter en barnvaktskväll och ska ta timmesbussen hem nu.

Annars inget nytt, L städar väldigt dåligt och är allmänt irriterad hela tiden, vi är lite trötta på att bo med henne men inte heller jättepeppade på att hitta något eget då det skulle bli både dyrare och jobbigare.

Hösten är här nu, det är kallt och regnigt men väldigt mysigt. Hur är det hemma? Hör rykten om orimliga mängder svamp i skogarna? Låter fantastiskt. Vi ser alla fram emot era besök under hösten väldigt mycket. Stora kramar!

Kommentarer
Postat av: olivia

vädret här är galet, så vackert att man inte vet vad man ska ta sig till. idag tänkte jag dock ta min vinterjacka på mig för det var så kallt på morgonen.

2010-09-30 @ 17:15:10
Postat av: Nicke

Håller med Olivia, vilka höstdagar. Synd att gå till jobbet. Båten uppdragen och levande ljus till morgonkaffet. Vi längtar efter att komma och hälsa på, tittar nu lite efter lämpligt boende. Sköt om er. /Nicke

2010-10-01 @ 06:53:46
Postat av: elisabeth Rodhe

Hej Håller med ovanstående gällande vädret. jag har varit ute i karlsbyheden några dagar och gått omkring med tunt linne. På nätterna däremot är marken täckt av frost. Igårkväll hörde jag hur mössen höll på att flytta in i huset det rasslade och kröp i väggarna.Carin var ute en em och kväll.Vi gick långpromenader, åt middag och hade det trevligt. Idag har jag rödfärgat en del av huset och överansträngt min handled så nu blir det stödbandage igen. På kvällarna har jag suttit vid köksbordet och läst. Nu är jag hemma igen. I morgon har vi kör härhemma så då blir det livat med Taube och Bellman.

Ylva flyttar nu till England hon ska bo ca en timmes resa från London hon tycker nog att det är kul om ni tar kontakt. Kram från mammma

2010-10-01 @ 15:04:29
Postat av: Anonym

Ja, vi har en härlig höst men inte lika innehållsrik som er! Längtar till att få hälsa på och uppleva en del av allt ni upplever.



Inte så långt kvar tills vi kommer.... Vill ta med Martin till Towern och Big Ben. Och förstås åka klassisk Londonbuss. Vi funderar också på om ni är intresserade av We Will Rock You på Domino Theatre? Jag vill gärna se den, men det finns sportintresserade som pratar om fotboll istället. Vi får kanske dela upp oss.

Ebba - jag har fortfarande jobbidéer om du vill ha några....

2010-10-04 @ 19:37:55
Postat av: Annacarin

Sorry, glömde underteckna! Annacarin

2010-10-04 @ 19:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0