tjugoförsta september tvåtusentio

Hej! Igår var lägenheten full av elektriker som skulle installera vår elmätare och laga våra lampor. Sedan dess har Lillys kompisar från Tyskland varit här på besök (tre stycken) = full lägenhet. Ganska mysigt, men lite irriterande med massa främmande människor här också (de ockuperar toaletten och köket hela tiden).

Jag var på en jobbintervju imorse för ett receptionistjobb som jag verkligen vill ha, men jag fick bekräftat att det var väldigt många som sökte = liten chans att jag får det, men jag får svar på fredag förhoppningsvis. Sedan var jag på trial shift på Leon Restaurant vid Ludgate Circus, trodde att jag skulle kunna tänka mig att jobba där men ångrade mig bittert efter två och en halv timmes obetalt slit. Det är som McDonalds fast mycket värre!!! Saknade gamla goda donken konstant, där var allt mycket mer logiskt och inte alls lika jobbigt. Jag får svar även från detta jobb på fredag, men kommer tacka nej i vilket fall som helst.

Jobbet tröttade ut mig totalt, jag undrar hur jag någonsin ska orka ha ett jobb om jag inte ens klarar av ett par timmar? Tanken på att åka hem lockar lite, men det är klart jag stannar kvar ett tag till. Jag somnade nästan direkt när jag kom hem, nu är Matilda och träffar några barn som hon kanske ska jobba med. Ska bli spännande att höra hur det gick!! Hoppas allt är bra med er. Stora kramar!!!

Här är Matilda vid River Thames häromdagen när vi promenerade. Ser ni London Eye i bakgrunden? Det ska vi åka när ni hälsar på!! Tror det är fin utsikt därifrån.

Kommentarer
Postat av: elisabeth rodhe

Hej..

Jag håller tummarna för receptionistjobbet och för Matildas passa-barn-jobb.Finns det någon anslagstavla på svenska kyrkan där ni kan tala om att ni finns.

Igår var Nicke och jag och hälsade på Lelle som var på tillfälligt besök. Idag är jag ledig,efter några dagars intensivt jobbande. Solen värmer så skönt och

glasäpplena smakar gott. Ikväll ska jag på fiolspel med det vanliga gänget. På radion pratar det om valutgången och spekulerar i hur det ska bli med SD i riksdagsarbetet. Jag gissar att det inte blir så lätt. Alla rösterna ska vara färdigräknade idag.

Jag har sagt upp mig från mitt gamla arbete då jag inte fick fortsatt tjänstledigt.

Jag har som hastigast träffat en tjej som ni känner Hanna som går i samma klass som Olivia och Julia.

Axel kommer hem till helgen och vi planerar en svamputflykt tillsammans med Sverre, Jessica och Esaias. Elsa ska springa lidingöloppet - tre mil.Hur går det för er med träningen..

Kram mamma

2010-09-22 @ 17:51:53
Postat av: elisabeth rodhe

Hej igen!

Hanna heter antingen Hugosson eller Randell i efternamn.Vet du då vem det är..

Igårkväll var jag på bokcirkel i Smånsan. En vacker liten fäbodvall vid Gylleberget. Huset låg alldeles invid en kärn som var spegelblank. Det var myrmark och barrskog runt omkring. Huset hade ingen el så när vi kom dit i skymningen var det upplyst med levande ljus en masse. Brasan brann inne i huset och det doftade av nylagad mat. Vi hade en mycket trevlig kväll. Boken vi skulle diskutera var Lyckan är en sällsam fågel. Ingen av oss hade lyckats komma igenom boken och ännu mindre förstått den. Jag berättade att du tyckte så mycket om den.Kanske är vi för gamla..Men vi hade så mycket annat att prata om.

Idag har jag varit ledig och har planterat vårlökar..Jag ska hämta Axel på stationen om en liten stund det ska bli roligt att ha honom hemma några dagar.Nicke ska hämta trailern så att vi kan ta upp båten..

Hur går det med jobbsökandet och storstadsbullret.? kram från mamma.

2010-09-24 @ 15:46:21
Postat av: Anonym

Hej tjejer, Ge inte upp hoppet att få bra jobb! Och det är inte konstigt att ditt jobb var tröttande Ebba. Dels är du fortfarande i ett nytt land med nytt språk och kanske "ologiska rutiner" sett ur ett svenskt perspektiv. Men sedan är det så att man blir jättetrött den första tiden med ett nytt jobb! Så när ni börjar jobba se till att sova mycket och försök få i er bra mat. Ställ inte så höga krav på er själva. Det verkar ju finnas mycket jobb att söka så det kommer att ordna sig. Jag sitter i soffan nu med Luna vid min sida. Normalt vill hon inte ligga i soffan men just nu har jag varit arg på henne eftersom hon tog en liten fågel. Så hon försöker beveka mig.... Hör av er om ni behöver hjälp i jobbsökandet eller med idéer eller något annat.

2010-09-26 @ 12:12:37
Postat av: majbrittbylund

Hoppas att Ni båda har fått jobb Ni ser ju ut att trivas Kram Mormor Majbritt

2010-09-27 @ 11:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0